18 Mart 2013 Pazartesi

19. Hafta; tüm duyularımla  bir işaret bekliyorummm...

Ve 19. haftaya girdik; hafta hesabını bırakıp ay hesabından bakarsak  bu hafta 5. ay'a girmiş bulunmaktayım.


Gebelik kıyafetlerine tümüyle artık geçtim. Eski kıyafetler seneye görüşmek üzere dolaplara kaldırılmayı bekliyor. Ancak, ben nedendir bilmiyorum enerji konusunda çok zorlanmaktayım. Gebelikten önce de enerji deposu olduğum söylenemezdi ama özellikle iki haftadır sanıyorum geceleri ya tuvalete çıkmak için  ya da el ve ayaklarımda sızı hissettiğim için ya da kabus gördüğüm için sık sık uyandığımdan  gündüzleri gündelik işlerimi bitirmek için yeterli enerji bulamıyorum. Ve tavşan uykusu gibi  gün içinde uyurken en ufacık bir ses duyduğumda hemen uyanıyorum ve sonrasında uykuya tekrar geçmem çok zamanımı alıyor. Galiba, gebelikte yaşanan bu uyku sorunları doğumdan sonra gece kalkmalar için şimdiden beni alıştırmaya başlıyor. Biraz erken olmaya başladığını düşünüyorum; bir kaç ay daha güzelce uyusaydım keşke...
Bu enerji düşüklüğünü düzeltmek için ben de kahvaltıda bolca bal ve ceviz yemeye başlamadım. Hala devam ederse, tabi ki 21. haftadaki detaylı ultrason muayenesinde doktoruma danışacağım.

Gelelim gebelik kıyafetlerine.... İtiraf etmek gerekirse, Türkiye'de olan hiç bir markayı sevemedim. Yurt dışına da bu aralar çıkma şansım olmadığı için maalesef buradakilerden bir seçim yapmak zorunda kaldım.

Öncelikle mevsimin bahar olması da göz önüne alındığında likralı, uzun ya da kısa kollu üzerinde esprili resimlerin yer aldığı tişörtlerin gerçekten kurtarıcı olduğu kadar hoş göründüğünü düşünüyorum. Ayrıca, göbeğinizi ortaya çıkardığı için dışarıda insanlar sizin kilolu değil de hamile olduğunuzu bir bakışta anlayabiliyor ki bence bu moral açısından önemli.
Eğer boyunuz uzunsa jean salopetler de hamilelere çok yakışıyor. 

Havalar daha da ısındıkça giyebileceğimiz askılı ve straplez hamile elbiselerinin de çok şık olacağını düşünüyorum. Üstelik, ayaklarımızın şişmesiyle içine bir türlü giremediğimiz babetlerin yerini alan sandalet ve terlikler de kötü gün dostlarımız olacaktır. 



Bebeğime gelince ise;
Bu haftadan itibaren keratadan sadece tekmesini hissetmeyi  dört gözle bekliyor oldum.
Artık hareketlerini hissedebileceğim haftalara girdiğim için bu hissi yaşamak için sabırsızlanıyorum. Bazıları kelebek kıpırtısı gibi dese de bazıları bildiğim kendi ölçülerine göre şiddetli sayılabilecek bir tekme diyorlar. Ve bu hissiyattan bebeğin ne kadar hareketli ve enerjik olacağını da öngörebileceğimizi söylüyorlar. Bakalım, bu his nasıl bir şey olacak? Sizlerle de paylaşacağım.
Hadi oğlum; anneciğin heyecanla bekliyor ilk tekmeni. Annelik böyle garip isteklerin olduğu bir şey olsa gerek :)

Hiç yorum yok: